Rabannes parfumer er bygget på ideen om luksus, kvalitet og sofisitikeret ekstravagance. Disse aromatiske kompositioner, der leveres i unikke flasker, er lige så usædvanlige som designeren bag mærkets navn liv og arbejde.
Rabanne er pseudonymet, der gjorde Francisco Rabaneda Cuervo berømt. Denne spanske designer voksede op i Frankrig, hvor han arbejdede i flere parisiske modehuse, før han grundlagde sit eget mærke i 1966. Hans eklektiske designs og brug af usædvanlige materialer tiltrak sig hurtigt opmærksomhed, og mærket vandt international anerkendelse.
De første Rabanne-parfumer blev introduceret blot 3 år senere og er siden blev fulgt op ad adskillige dufte til kvinder og mænd. De tidlige blomstrede kompositioner fik siden selskab af krydrede og træagtige ingredienser, som gav mærket dets karakteristiske sexappeal. Rabanne 1 Million er et godt eksempel på denne kvalitet og en ægte moderne klassiker.
Paco Rabanne bliver til ""Rabanne"" i en ny markant æra
Mens det legendariske mode- og parfumehus Paco Rabanne nærmer sig sit 60-års jubilæum, begynder en ny transformativ rejse, hvor det skifter navn til ""Rabanne"". Ændringen symboliserer et vigtigt skift for modehuset og markerer et årti med vækst og en fremtid, hvor mode og skønhed forenes under én unik signatur og livsstil. Den iøjnefaldende nye typografi er inspireret af modehusets arkiver, især af den første duft, Calandre, der blev lanceret i 1969. Udviklingen afspejler en mere strømlinet og global tilgang, der betyder, at Rabanne engagerer sig i en helt ny kreativ og innovativ æra.