Juliette Has a Gun-duftene er inspireret af William Shakespeares værk, men den berømte renæssanceroman får i dette tilfælde et moderne touch. Mærkets koncept symboliserer frihed og uafhængighed og giver kvinder et imaginært våben, der lader dem ruste sig mod mænd i denne ældgamle kamp mellem kønnene og den tilhørende kærlighed og lidenskab.
Hjernen bag Juliette Has a Gun er Roman Ricci, barnebarn til den berømte modedesigner Nina Ricci, hvis parfumer har taget verden med storm. Familiens næste generation brød ind i modeverden i 2006 ved frygtløst at bryde alle normer for moderne produktion af parfumer. Juliette Has a Gun Not a Perfume tiltrak sig opmærksomhed gennem dets enkle element – ambroxan.
Designerflaskerne, et forrygende koncept, hovedskaberens personlighed og det overordnede image gør Juliette Has a Gun-parfumemærket til en unik platform for kvinder, som har høj selvtillid og ikke er bange for at provokere, samtidig med at de inderst inde er rigtige kvinder.